Misja szkoły
We wszystkich działaniach kierujemy się wyznawanymi wartościami oraz poszanowaniem praw
i godności człowieka, zgodnie z Konwencją o Prawach Dziecka oraz Konwencją o Ochronie Praw
Człowieka i Podstawowych Wolności.
Wychowujemy uczniów w duchu uniwersalnych wartości moralnych, tolerancji, humanistycznych
wartości, patriotyzmu, solidarności, demokracji, wolności i sprawiedliwości społecznej. Kultywujemy
tradycje oraz ceremoniał szkolny, a wszystkie działania pedagogiczne i opiekuńczo - wychowawcze
orientujemy na dobro podopiecznych (tworząc warunki intelektualnego, emocjonalnego, moralnego,
społecznego, estetycznego i fizycznego rozwoju uczniów), a także ich dalszy los.
Pracujemy z uczniami w oparciu o nowoczesne programy kształcenia ogólnego i stosujemy efektywne
technologie nauczania, a także kształcenia. Przygotowujemy uczniów do świadomego i racjonalnego
funkcjonowania w świecie ludzi dorosłych oraz do pełnienia ważnych ról społecznych. Ściśle
współdziałamy z rodzicami (którzy są najlepszymi sojusznikami nauczycieli, zwłaszcza
wychowawców) oraz innymi partnerami zewnętrznymi wspierającymi szkołę w jej rozwoju.
Ustawicznie diagnozujemy potrzeby i oczekiwania środowiska lokalnego oraz wszystkich,
bezpośrednich „klientów” Szkoły. Okresowo przeprowadzamy wewnętrzne badanie, diagnozowanie i
ocenianie jakości pracy Szkoły, a wyniki ewaluacji skutków działań statutowych i pozastatutowych
wykorzystujemy do stałego doskonalenia działalności Szkoły we wszystkich obszarach jej
funkcjonowania.
Cele i zadania szkoły wynikają z przepisów prawa oraz uwzględniają Program Wychowawczy i
Program Profilaktyki
dostosowany do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb danego środowiska
o których mowa w odrębnych przepisach.
W szczególności Szkoła:
1. Umożliwia zdobycie wiedzy ogólnej, zgodnie z aktualnym stanem nauki, na wysokim
poziomie merytorycznym określonym w dokumentacji programowej Szkoły
2. Zapewnia uczniom bogaty, autorski program wychowawczy i stwarza środowisko
wychowawcze sprzyjające rozwojowi własnych zainteresowań;
3. Z należytą troską dba o rozwój umysłowy, moralno - emocjonalny i fizyczny uczniów, miedzy
innymi poprzez:
- organizowanie różnorodnych imprez kulturalnych, artystycznych, bogatej działalności
turystyczno- krajoznawczej
- stawianie wysokich wymagań dotyczących kultury bycia
- przekazywanie wiedzy i kształcenie umiejętności funkcjonowania w rodzinie i
środowisku, państwie, narodzie i społeczeństwie
- zapewnianie poszanowania uczniom ich godności osobistej, wolności
światopoglądowej i wyznaniowej
- umożliwianie podtrzymania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej
4. Kształci w duchu tolerancji, humanizmu i patriotyzmu, przekazuje wiedzę o społeczeństwie,
problemach społecznych, ekonomicznych kraju, świata, kulturze i środowisku naturalnym
5. Kształtuje i rozwija wśród uczniów cechy osobowości: przedsiębiorczość, kreatywność,
samodzielność, a także umiejętności samokształcenia i doskonalenia się, skutecznego
komunikowania się oraz nawiązywania kontaktów interpersonalnych
6. Dostosowuje treści kształcenia do standardów i wymagań egzaminacyjnych
7. Upowszechnia wiedzę ekologiczną wśród uczniów oraz kształtuje właściwe postawy wobec
problemów ochrony środowiska
8. Umożliwia rozwijanie szczególnych zainteresowań uczniów
9. Umożliwia uczniom podtrzymanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i
religijnej, w szczególności naukę języka polskiego oraz własnej historii i kultury
10. Zapewnia pomoc w nauce uczniom słabszym